Dlaczego czystość w biurze jest tak ważna?
Biznes i finanse

Dlaczego czystość w biurze jest tak ważna?

Dlaczego zachowanie odpowiednich standardów czystości w biurze jest tak istotne? Niestety, praktyka pokazuje, że pracodawcy bardzo często nie zdają sobie sprawy z faktu, iż skuteczne sprzątanie biura nie jest czynnością o przeznaczeniu jedynie estetycznym. To, czy miejsce pracy jest czyste, ma wydatny wpływ również na samopoczucie, zdrowie a w ostatecznej konsekwencji również na wydajność pracowników. Oto krótka lista powodów, dla których warto dbać o czystość w biurze.

Dlaczego czystość w biurze jest tak ważna?

1. Zdrowie pracowników

Być może nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale czystość i higiena w miejscu pracy są czynnikami wykazującymi wydatny wpływ na zdrowie pracowników. Roztocza w dywanach lub powietrzu, bakterie czy grzyby- to wszystko poważne, chorobótwórcze czynniki, które, poprzez codzienną, wielogodzinną ekspozycję, stopniowo osłabiają układ odpornościowy organizmów naszych pracowników. Jest rzeczą dowiedzioną w naukowych badaniach, że w firmach, gdzie przestrzega się wygórowanych standardów odnośnie czystości i higieny, liczba zwolnień zdrowotnych pracowników jest znacznie mniejsza. Niestety jednak, brak zachowania odpowiednich reguł jeżeli chodzi o czystość i higienę w biurze może mieć również następstwa znacznie poważniejsze, niż ogólne osłabienie organizmu oraz częste infekcje. Na przykład, nieprawidłowe sprzątanie i czyszczenie klimatyzacji sprawia, że prędzej czy później pojawiają się w niej grzyby, które razem z wdychanym powietrzem przedostają się do ludzkich płuc. W przypadku zanieczyszczeń tego rodzaju następstwem zdrowotnym mogą być nawet choroby nowotworowe.

2. Samopoczucie pracowników

Nie jest również żadną tajemnicą, że czystość i higiena w miejscu pracy mają wydatny wpływ na samopoczucie pracowników, a w konsekwencji również na ich wydajność pracy. Przede wszystkim: czyste, schludne i zadbane wnętrza robią na nas po prostu lepsze wrażenie, przez co czujemy się w nich lepiej. Po drugie, o czym była mowa w poprzednim punkcie, brak zachowania odpowiednich standardów higieny na dłuższą metę wpływa negatywnie na ogólną kondycję pracowników, co rzecz jasna również przekłada się na wydajność ich pracy.

3. Renoma firmy

Ten punkt niektórym osobom może wydać się dyskusyjny, ale w rzeczywistości wcale taki nie jest. Przez każdą firmę przewija się sporo pracowników. Bardzo często decyzję o tym, czy aplikować o pracę w danej firmie, czy nie, są podejmowane na przykład pod wpływem rozmowy ze znajomymi, którzy mieli z daną firmą styczność(na przykład pracowali). W ten sposób, rozprzestrzeniają się informacje na temat różnego rodzaju warunków panujących w danej firmie, warunków płacowych, intepersonalnych ale również higienicznych.

Jeżeli więc któryś z naszych pracowników zachoruje na przewlekłe zapalenie płuc z powodu grzybów w przewodach klimatyzacyjnych, lub na zapalenie spojówek spowodowane obecnością roztoczy i kurzu w powietrzu- możemy być więcej, niż pewni, że prędzej czy później odbije się to na renomie naszej firmy. Warto pamiętać, że, chociaż z pozoru może wydawać się to mało istotnym detalem, na dalsza metę i w większej ilości takie detale okazują się mieć naprawdę duże znaczenie.

O czystość w biurach w Warszawie zadba dla Państwa firma https://www.marcusmp.pl specjalizująca się w usługach sprzątających na terenie Warszawy i okolic

2 Comments

  1. Czystość w biurze wpływa na naprawdę wiele rzeczy, a już szczególnie na atmosferę pracy. Chociaż zdarza się i tak, że niektórzy nie mogą się skupić, jak wokół jest super czysto 😛

    Reply

Post Comment